Winkeltrefpunt
Image default
Aanbiedingen

De marketingvoordelen van AI

AI zal de toekomst van marketing vormgeven

Kunstmatige intelligentie is een belangrijk onderwerp in de wereld van marketing en communicatie. Veel afdelingen van Marcom gebruiken AI al om consumentengedrag te analyseren en hun toekomstige behoeften te voorspellen. Veel merken gebruiken algoritmen om gepersonaliseerde inhoud en advertenties te creëren en om chatbots voor klantenservice te ondersteunen. Maar wat als AI merken kan helpen de stem van een merk naar een hoger niveau te tillen?

Geld sparen

AI stelt merken nu in staat om met minder tijd en geld elke markt te betreden. Synthesia, een bedrijf op het gebied van kunstmatige intelligentie en videosynthese, werkte onlangs samen met het wereldwijde marketing- en reclamebureau Craftww om hun JustEast-klant veel geld te besparen. Ze namen de Snoop-commercial en maakten er een commercial van voor JustEat’s “MenuLog” -dochteronderneming. Synthesia deed meer dan alleen logo’s veranderen. Ze veranderden de lipbewegingen van Snoop Dogg in alle frames van de commercial. Als gevolg hiervan bespaarde de klant een aanzienlijk bedrag omdat hij de advertentie niet hoefde te filmen.

Bouwen aan een bedrijfsmodel “Business Robot Consumer”

De wereld van verbonden apparaten in combinatie met AI heeft een nieuw B2R2C-model (Business to Robot to Consumer) gecreëerd. Meer virtuele assistenten, digitale avatars zijn in opkomst en robots worden zelfs poortwachters tussen merken en consumenten. AI zal een revolutie teweegbrengen in de manier waarop mensen communiceren, leven en werken. Zo heeft de AI Foundation onlangs een AI Chef uitgebracht die u helpt uw ​​favoriete gerechten te verbeteren of recepten voorstelt op basis van uw favoriete ingrediënten.

Maak kennis met de volgende generatie chef-kok van AI FOUNDATION

Met onze technologie kunnen bedrijven en merken beter contact maken met hun klanten en fans door middel van meer interactieve en intelligente interacties. Ze kunnen precies weten wat gebruikers willen en waarin ze geïnteresseerd zijn, en op basis van deze informatie de efficiëntie verhogen door de geluidsniveaus te verminderen door middel van één-op-één-communicatie.

Digitale mensen creëren krachtige merkervaringen

In mei kondigde Soul Machines aan dat ze een Digital DNA Studio (DDNA Studio) aanbieden, zodat merken individueel met elke klant kunnen communiceren met behulp van de digitale mensen van Soul Machines. Merken kunnen nu Digital DNA gebruiken om digitale afbeeldingen van mensen te maken die passen bij de cultuur en klanten van het merk. Technologie is ontwikkeld om de gepersonaliseerde, emotioneel boeiende ervaring te bieden die klanten van merken verlangen.

PR is niet meer wat het was

In de afgelopen vijf jaar hebben digitale en sociale media een revolutie teweeggebracht in de manier waarop PR werkt. Ooit hadden de media de macht om te beslissen welke ideeën, producten en diensten het publiek zou willen horen. Nu heeft het publiek de touwtjes in handen. In het verleden hebben redactiekamers kleine nieuwsberichten gepubliceerd als een gunst of gewoon uit enthousiasme. De journalistieke teams van vandaag en de gemakkelijk meetbare resultaten maken dit soort rechtvaardiging moeilijk. Beslissingen worden nu genomen op basis van verhalen die op internet rondreizen en klikken aantrekken.

Digitale en sociale media hebben een geheel nieuwe manier van werken met media geopend. Het is belangrijk om te begrijpen hoe u deze wijzigingen kunt gebruiken om succesvol te zijn:

  • Merken met een sterke geschiedenis gedijen omdat ze verhalen promoten, niet producten, en de belangen van de lezer voorop stellen.
  • De beelden waren krachtiger.
  • Spannende evenementen kunnen merken en producten tot leven brengen door het delen van informatie op sociale media te vergemakkelijken.
  • Digitale influencers zijn een volledig nieuw medium dat zich richt op media.
  • Social media stelt merken in staat om zich rechtstreeks op klanten te richten.

Om interesse te wekken, is het niet alleen belangrijk om het publiek over uw bedrijf of product te vertellen, maar ook om uw expertise onder de aandacht te brengen door handige tips of aanbevelingen te geven. Het is altijd belangrijk om te onthouden dat PR geen reclame is. U moet een verhaal vertellen dat nuttig is voor de lezer. Het simpelweg promoten van uw eigen product is niet genoeg in het huidige medialandschap.

Hoe u een virtuele marketingcampagne maakt

Het is tijd om uw plannen te herzien in overeenstemming met de omstandigheden waarin we ons vandaag bevinden. Dit is niet het moment om vast te houden aan het marketingplan dat u in Q4 2019 hebt opgesteld. De behoeften en gewoonten van de consument zijn drastisch veranderd en uw inspanningen zouden mee moeten veranderen. Als u het publiek van uw merk wilt bereiken, moet u profiteren van virtuele marketing en dergelijke strategieën implementeren.

1) Gebruik video om met uw publiek te praten

Het gebruik van video om uw publiek te betrekken lijkt misschien een makkie, maar het toevoegen van video aan uw marketingstrategie vereist enige nuance. U moet trends onderzoeken om te bepalen welk type video uw consumenten aanspreekt, en het is ook belangrijk om uw video-inspanningen af ​​te stemmen op het platform dat u gebruikt.

2) Moedig door gebruikers gegenereerde inhoud aan

Wedstrijden of uitdagingen waarbij uw publiek foto’s, opmerkingen of andere inhoud plaatst, ook wel door gebruikers gegenereerde inhoud genoemd, kunnen een geweldige manier zijn om digitaal in contact te komen met mensen en uw merk bovenaan te houden.

3) Host een virtueel evenement

Als u een aantal van uw geplande evenementen voor dit jaar heeft geannuleerd, betekent dit niet dat u ze niet kunt organiseren. Ze hoeven alleen maar naar een virtuele omgeving te worden overgebracht. Het hosten van een virtueel evenement heeft veel voordelen. Je kunt zoveel mensen uitnodigen als je wilt, waar ze ook wonen, en dit geldt voor zowel gasten als toeschouwers. U hoeft zich geen zorgen te maken over het huren van een kamer, het verstrekken van eten of andere kosten die verband houden met traditionele evenementen.

Digitale campagnes zullen in de nabije toekomst van cruciaal belang zijn – en met deze strategieën in uw gereedschapskist kunt u bijna altijd in contact komen met uw publiek.

Vertrouwen is een spel voor merken geworden

Vertrouwen is een keerpunt voor merken geworden omdat het de zorgen van mensen over hun veiligheid, met name gezondheid, financiële stabiliteit en persoonlijke privacy, wegneemt. Uit een onderzoek van de Edelman Trust Barometer bleek dat 64% van de consumenten de prijs als de belangrijkste factor beschouwt bij het winkelen. Voor 53% van de 22.000 respondenten in 11 markten (Zuid-Afrika, Brazilië, VS, Canada, VK, India, Duitsland, China, Frankrijk, Japan en Zuid-Korea), is merkvertrouwen de op een na belangrijkste factor bij aankoopbeslissingen. Volgende zijn de reputatie van het bedrijf (48%), efficiëntie (43%), houding ten opzichte van klanten (41%) en beschikbaarheid van goederen (38%). Andere factoren in de top 10 qua belang zijn houding ten opzichte van het milieu (37%), beschikbaarheid van duurzame en ethische materialen (31%), houding ten opzichte van werknemers (27%) en respons op Covid-19 (25%).

Wereldwijd wil 85% van de mensen dat merken ‘hun problemen oplossen’ en 80% wil dat ze problemen in de samenleving oplossen. Mensen willen dat merken staan ​​voor verandering, zowel als een positieve kracht bij het vormgeven van onze cultuur (58%) als bij het streven naar een betere toekomst. Gezien de huidige pandemie zegt een op de drie dat het op dit moment het belangrijkste is zich veilig te voelen.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

webdesign belgie

webdeveloper

https://webdevelopmentapp.com/nl/