Winkeltrefpunt
Image default
Aanbiedingen

Trends bij webwinkels

Als je iets besteld bij een online winkel dan heb je te maken met e-commerce. E-commerce is een enorm groeiende markt en webwinkels zijn verdriedubbeld in twee jaar tijd. Doordat de concurrentie steeds hoger word onder online winkels blijven online winkels constant met nieuwe ontwikkelingen komen. Door constant te blijven innoveren creëert een webwinkel een voordeel ten opzichte de competitie. Door deze pluspunten van de webwinkel bestel je bij deze webwinkel en niet bij de concurrent. Want zeg nou zelf: Je besteld toch alleen ergens als die webshop jou iets te bieden heeft? In dit artikel behandelen wij de meest actuele e-commerce trends van dit jaar.

 

Snel je pakket in huis hebben

 

Een stijgende trend is het steeds vlugger leveren van producten. Als je eerst iets bestelde bij een webshop kon je ervan uitgaan dat het een paar dagen of zelfs een paar weken zou duren voordat je het product zou ontvangen. Dit is tegenwoordig verleden tijd. Webwinkels halen alles uit de kast om zo snel mogelijk je bestelde artikel bij jouw thuis te leveren. Veel online winkels bieden voor 23.59 besteld is morgen thuis bezorgd. De vraag is tegenwoordig hoog naar vandaag besteld morgen in huis winkels. Daarom bestaan er sites zoals Morgenbinnen.nl die overzichten geven van online winkels die de volgende dag leveren. Zo hoef je zelf als klant niet op zoek te gaan naar webshops die de volgende dag in huis leveren. Kleding is verreweg het meest bestelde artikelen. Hierdoor is de zoekterm: kleding vandaag besteld morgen in huis erg populair. 

 

Achteraf betalen steeds populairder 

 

Ook is later betalen een nieuwe trend geworden. Steeds meer mensen zijn op zoek naar online winkels waar ze achteraf kunnen betalen. Dit achteraf betalen word geregeld via externe betaalpartijen zoals Afterpay of Klarna. Sommige websites hebben overzichten gemaakt van deze webshops waar je achteraf kunt betalen. Hierdoor kan de klant makkelijk deze winkels vinden. Achteraf betalen wordt zo makkelijk mogelijk gemaakt, zo heb je met Klarna en Afterpay een app waarin je duidelijk kunt zien wat je nog moet betalen en wat je al hebt betaald. Ook kan je bij deze betaalopties er voor kiezen om je schulden in delen af te betalen. Het achteraf betalen wordt dus steeds gemakkelijker gemaakt.

 

Steeds beter voor het milieu

 

Ook is er een totaal andere eis bij gekomen bij webshops die weinig met klanttevredenheid te maken heeft. Dit is steeds milieuvriendelijker bezorgen. Veel pakketdiensten stappen over naar CO2-neutrale levering en rijden steeds vaker elektrisch. Naast het elektrisch rijden, worden verpakkingsmaterialen zoals plastic steeds vaker vervangen door iets duurzamers. Ook ontvang je bij de meeste bestellingen geen papieren factuur meer bij je pakket, maar krijg je de factuur digitaal opgestuurd wat bekend staan als een e-factuur. Bedrijven onderscheiden zich dus niet alleen in het klantgemak, maar proberen ook positieve aandacht te krijgen door iets goeds te doen voor de wereld.