Een directie kantoor heeft doorgaans een afwijkende werkplekinrichting. Dat komt doordat hier niet alleen gewerkt wordt. Er wordt vaak bijvoorbeeld ook vergaderd, en het is soms prettig als dit in een informele sfeer kan. Daarom moeten er de werkplekinrichting van dit kantoor ook bijvoorbeeld luxe stoelen en een salontafel komen. In deze setting kan informeel worden vergaderd en kunnen relaties en klanten ontvangen worden. Design is hierin ook erg belangrijk. Het moet er allemaal mooi uitzien en bij elkaar passen, maar het moet ook bij de uitstraling van het bedrijf en het kantoor passen. Er moet dus op net wat meer gelet worden dan bij de werkplekinrichting van een normaal kantoor.

Het effect van de vloerafwerking op de werkplekinrichting op kantoor

Een mooie vloerafwerking is ook erg belangrijk voor de werkplekinrichting van een kantoor. Daar dient u goed over na te denken. Er zijn verschillende keuzes die gemaakt moeten worden. Natuurlijk hangen die keuzes af van uw bedrijf en de stijl van het kantoor. Het type vloerafwerking bepaald voor een groot deel namelijk ook de akoestiek van de ruimte, en natuurlijk ook de sfeer ervan. Er zijn veel verschillende mogelijkheden. Zo kan er gekozen worden voor pvc-vloeren of zelfs rubber vloeren. Ook tapijt, linoleum of vinyl wordt vaak gekozen. Kies bij de entree van uw kantoor wellicht voor een entreemat, en laat hierop het logo van uw bedrijf drukken. Dan is het meteen duidelijk van wie het kantoor is en weten klanten en relaties direct dat ze op de juiste plek zijn.

Functionele accessoires: belangrijk onderdeel van werkplekinrichting op kantoor

De werkplekinrichting van een kantoor staat of valt met de juiste accessoires. Laat u daarom goed adviseren over de juiste accessoires. Deze dragen namelijk voor een groot deel bij aan de stijl, de sfeer en het gevoel van de ruimte. Accessoires als onderdeel van werkplekinrichting op kantoor zijn echter niet alleen van esthetische waarde. Ze hebben namelijk ook een functionele waarde. Ze kunnen bijvoorbeeld bijdragen aan de akoestiek van uw kantoor. Een kantoor dat hol klinkt werkt namelijk een stuk minder prettig. Daarnaast is kabelmanagement ook een belangrijk onderdeel van accessoires. Zo lopen kabels niet door elkaar en kunnen deze makkelijk verplaatst worden.