Winkelen in een 1.5 meter samenleving

In tijden van de COVID-19 pandemie is het belangrijk dat retail locaties zoveel mogelijk open kunnen blijven. Uiteraard moet dit wel op een veilige manier kunnenHoe zorgt u er als winkeleigenaar voor dat winkelen tijdens deze pandemie op een veilige manier kan? 

Om veilig te kunnen shoppen in tijden van de COVID-19 pandemie is het belangrijk dat klanten genoeg afstand van elkaar en het personeel kunnen houden. Daarvoor is het noodzakelijk om een beperkt aantal klanten per vierkante meter binnen te laten. Om te voorkomen dat er te veel klanten in de winkel zijn en daardoor de veiligheid van zowel klanten als het personeel gevaar loopt, is een streng deurbeleid noodzakelijk. Echter is de gehele dag personeel bij de deur laten staan om klanten te tellen vooral voor kleinere winkels niet rendabel. Gelukkig kan technologie hierbij helpen. Met behulp van telsystemen kan een actief deurbeleid in de winkel worden gevoerd zonder dat extra personeel nodig is.  

Het telsysteem telt het aantal mensen dat de winkel binnenkomt en verlaat. Wanneer het maximale aantal bezoekers (dat u voor uw winkel heeft ingesteld) bereikt wordt, ontvangt u hiervan een notificatie. Hierdoor kunt u actief sturen op het aantal bezoekers in uw winkel.   

Naast het reguleren van bezoekersaantallen, bieden de data uit telsystemen ook veel informatie op de lange termijn. Dit wordt ook wel retail analytics genoemd. Door van retail analytics gebruik te maken krijgt u als retailer meer inzicht in het gedrag van bezoekers. Dit heeft verschillende voordelen. Ten eerste kunt u vooraf beter inschatten hoeveel personeel er in de winkel aanwezig moet zijn op een bepaald tijdstip. Daarnaast kunt u deze cijfers ook gebruiken om bezoekers inzichten te geven over de algemene drukte op bepaalde momenten. Dit geeft de klanten de mogelijkheid om op een rustig moment de winkel te bezoeken en geeft daarmee een veilig gevoel. Door inzicht in het gedrag van bezoekers te krijgen, kunt u ook de customer journey beter begrijpen en de klantbeleving verbeteren. 

Technologie kan in deze tijd voor een veiligere winkel- en werkomgeving zorgen. Bovendien heeft het over de lange termijn ook vele voordelen. Dus wacht niet langer en bekijk wat de mogelijkheden voor uw winkel zijn!