Mensen zijn gek op acties. Aanbiedingen en andere leuke acties (die meer waar voor minder geld beloven of gewoon de kans om iets te winnen) zijn een trekpleister om mensen naar je winkel te lokken. Eén probleempje. Dat kan ook online. Dus met welk soort acties kan je onderscheid maken zodat mensen wel naar je winkel of het winkelcentrum komen? En kan je dit allemaal wel naast je werk doen of is er hulp voor zaken als winkelcentrumpromotie? Horeca en livemuziek
Iets wat een online bussiness echt niet kan, is gezelligheid bieden met fijne horeca en bijvoorbeeld livemuziek. Livemuziek zorgt voor een gezelligheid, die mensen echt kunnen waarderen. En het gezellige terrasje zijn ze ook wel voor te porren. Wat je daar als winkelier aan hebt? De mensen zijn in het winkelgebied en zien je winkel, zijn er nu toch en komen bij je kijken enz…
Wedstrijden
Organiseer leuke wedstrijdjes die kinderen en hun ouders lokken. Of ga echt voor attracties. Net zo goed als dat een animatieteam op een camping voor meer gasten zorgen, kan een dag een soort animatieteam in je centrum ook heel fijn zijn!
Aanbiedingen
Klanten blijven aangetrokken worden door acties en andere aanbiedingen. Doe je dit alleen voor je eigen winkel? Dan is de aantrekking er wel, maar nog veel meer als het groots wordt aangepakt en echt het hele winkelgebied of het overdekte centrum het oppakt.
Verzamelwoede
Je kent vast wel de verzamelwoede die kinderen bij de supermarkt achter dranghekken doet staan. Ouders die speciaal daarom daar boodschappen gaan doen! Waarom zou je ook niet zoiets oppakken met elkaar? Bij iedere tien euro krijg je een verzamelobjectje of een pakje stickers met een leuk plaatselijk thema, bijvoorbeeld. Of ga voor dinosaurusplaatjes, leuke diertjes of huisjes of wat dan ook.
Het groots aanpakken
Wil je de promotie groots aanpakken of zoek je naar meer ideeën? Dan kan het handig zijn om hier echt een professional op te zetten. Er zijn entertainment aanbieders die winkelpromotie in hun pakket hebben zitten. Het is helemaal ideaal als ze dan ook nog zelf de attracties en mensen kunnen leveren. Dat scheelt weer een hoop schijven, waardoor de kans op een vloeiend verloop alleen maar groter is. Natuurlijk kan dit gewoon zomaar om echt puur ‘zieltjes te winnen’ voor je winkelgebied. Maar het kan ook zijn omdat het winkelcentrum bijvoorbeeld tien jaar bestaat of net is opgeknapt. Pak uit met allerlei leuke evenementen en versier het centrum bijvoorbeeld met een ballonnenboog of andere ballonnendecoratie.
|