Klantbeheer, relatiebeheer, contactbeheer, allemaal komt het neer op CRM, wat de afkorting is voor ‘Customer Relationship Management’. De betekenis achter de afkorting CRMWat is de betekenis achter de afkorting CRM? Zoals eerder werd verteld staat het voor Customer Relationship Management. De centrale taak van CRM is het optimaliseren van verkoopprocessen, verkoopkansen en het onderhouden van klantrelaties. KlantcontactbeheerBelangrijk in een CRM-oplossing is zonder twijfel het klantcontactbeheer. Alle gegevens over de klant worden hier opgeslagen. Sales en marketing kunnen toegang krijgen tot deze gegevens en deze gebruiken in voor marketingdoeleinde. Het moet tegenwoordig wel in overeenstemming gaan met de wet. Denk hieraan de AVG. Als de klant niet in de winkel is, is hij te bereiken. Via online kanalen is er een manier om de klant individueel te informeren over nieuwe aanbiedingen en nieuwtjes. Andere voordelen van een CRM-systeemDaarnaast kan je met CRM verkoopprocessen optimaliseren. Met CRM voor uw winkel worden ook potentiële verkoopkansen snel geïdentificeerd. Door middel van een softwarematige analyses van de verkoopprocessen is het voor bedrijven mogelijk om deze continu te verbeteren. Bovendien is het mogelijk om persoonlijke marketingcampagnes te draaien. Alle verzamelde klantgegevens worden in het CRM beheerd. Zo kan geslacht of aankoopgedrag worden gebruikt om doelgroepen te vormen en gerichte marketingcampagnes in te zetten. KlantloyaliteitDe klantgegevens geven ook informatie over welke klanten loyaal zijn. De loyale klanten kunnen vervolgens beloond worden met kortingen. Daarnaast kunnen loyaliteitsprogramma’s op de lange termijn nieuwe klanten aan hun eigen bedrijf binden. Een voorbeeld van een branche waarin dit veel gebeurd is in de mode. Veel modehuizen gebruiken speciale klantenkaarten. Deze kaarten worden vervolgens gescand bij het betalen en loyaliteitspunten worden bijgeschreven bij een uniek klantprofiel. De klant kan de punten in de toekomst inwisselen voor toekomstige aankopen. De juiste leverancier van CRM-software voor uw winkelDoor een grote markt van CRM-software is het soms moeilijk voor een winkel om de juiste software te vinden. Daarom willen wij een CRM-systeem bij u onder de aandacht brengen die bij een winkel past. Suite CRM van ECM2 is de informatiebron van uw bedrijf. U krijgt standaard veel functionaliteiten mee. Binnen de software is veel mogelijk, er kunnen veel processen ondersteund worden; niet alleen het verkoopproces. |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Cadeautip 25 jaar getrouwd Bent u opzoek naar een cadeau voor iemand die 12,5 jaar getrouwd is? Of misschien wel 25 jaar getrouwd is? Dat is lastig, want wat...
- Van de koe naar je koelkast Op het moment dat ik vraag wat jij allemaal in de koelkast hebt staan weet ik vrij zeker dat er melk in staat. Waarschijnlijk heb...
- Winkelcentrum promotie : hoe pak je een actie aan! Mensen zijn gek op acties. Aanbiedingen en andere leuke acties (die meer waar voor minder geld beloven of gewoon de kans om iets te winnen)...
- Blokkwasten uitzoeken Je bent lekker aan het schilderen en dan kom je er achter dat je toch nog wel wat meer blokkwasten kunt gebruiken. Dit is dan...
- ERP-software voor winkeliers Zo kunnen winkeliers profiteren van het gebruik van ERP-software voor winkels. Vooral de detailhandel had last van de gevolgen van de covidpandemie en de bijbehorende...
- Gebruik jij al de juiste verpakkingen? Wie de trotse eigenaar van een webshop is weet als geen ander dat er veel verpakkingen de deur uit gaan. Dit zijn de bestellingen die...