Klantbeheer, relatiebeheer, contactbeheer, allemaal komt het neer op CRM, wat de afkorting is voor ‘Customer Relationship Management’. De betekenis achter de afkorting CRMWat is de betekenis achter de afkorting CRM? Zoals eerder werd verteld staat het voor Customer Relationship Management. De centrale taak van CRM is het optimaliseren van verkoopprocessen, verkoopkansen en het onderhouden van klantrelaties. KlantcontactbeheerBelangrijk in een CRM-oplossing is zonder twijfel het klantcontactbeheer. Alle gegevens over de klant worden hier opgeslagen. Sales en marketing kunnen toegang krijgen tot deze gegevens en deze gebruiken in voor marketingdoeleinde. Het moet tegenwoordig wel in overeenstemming gaan met de wet. Denk hieraan de AVG. Als de klant niet in de winkel is, is hij te bereiken. Via online kanalen is er een manier om de klant individueel te informeren over nieuwe aanbiedingen en nieuwtjes. Andere voordelen van een CRM-systeemDaarnaast kan je met CRM verkoopprocessen optimaliseren. Met CRM voor uw winkel worden ook potentiële verkoopkansen snel geïdentificeerd. Door middel van een softwarematige analyses van de verkoopprocessen is het voor bedrijven mogelijk om deze continu te verbeteren. Bovendien is het mogelijk om persoonlijke marketingcampagnes te draaien. Alle verzamelde klantgegevens worden in het CRM beheerd. Zo kan geslacht of aankoopgedrag worden gebruikt om doelgroepen te vormen en gerichte marketingcampagnes in te zetten. KlantloyaliteitDe klantgegevens geven ook informatie over welke klanten loyaal zijn. De loyale klanten kunnen vervolgens beloond worden met kortingen. Daarnaast kunnen loyaliteitsprogramma’s op de lange termijn nieuwe klanten aan hun eigen bedrijf binden. Een voorbeeld van een branche waarin dit veel gebeurd is in de mode. Veel modehuizen gebruiken speciale klantenkaarten. Deze kaarten worden vervolgens gescand bij het betalen en loyaliteitspunten worden bijgeschreven bij een uniek klantprofiel. De klant kan de punten in de toekomst inwisselen voor toekomstige aankopen. De juiste leverancier van CRM-software voor uw winkelDoor een grote markt van CRM-software is het soms moeilijk voor een winkel om de juiste software te vinden. Daarom willen wij een CRM-systeem bij u onder de aandacht brengen die bij een winkel past. Suite CRM van ECM2 is de informatiebron van uw bedrijf. U krijgt standaard veel functionaliteiten mee. Binnen de software is veel mogelijk, er kunnen veel processen ondersteund worden; niet alleen het verkoopproces. |